Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

01:45 ropar med lila hår från norra gotland

idag saknar jag er som alltid var omkring. som är utspridda över världen nu. som vandrar Kirunas gator. som döper cyklar i andra världsdelar. som tittar på harry potter utan mig.
idag saknar jag er.
 
jag har ungefär aldrig varit så lycklig som nu. men jag saknar er ändå. fårösunds tystnad ekar så bra i takt med mitt blodrus. och nu sitter jag här med lila hårfärg i mitt hår. har kanske aldrig varit så lycklig. lite obesvarad men så himla lycklig. alltså säger det högt nu för det kan ju försvinna vilken sekund som helst.
säger ibland till mig själv, högt för mig själv: här bor jag.
 
jag älskar att bo själv. älskar att jag kan öppna min ytterdörr och komma ut till en korridor och vips hallå träffa människor som är kreativajävlar. eller socialpedagoger. jag har två stycken ljusslingor i mitt rum (lägenhet) och en tredje väntar på att bli upphängd. vet ej var dock. har mina tamponger i en tjusig tampongskål och i mitt fönster vid sängen hänger en orangerödsvart klänning i mönsterexplosion. jag trivs här.
jag tänder ljus i gamla ölflaskor och gör mitt bästa för att mitt hem alltid ska vara fyllt av rökelselukt. det är fint här. lite grått men idag snöade det fick jag ett sms om. själv låg jag i min soffa och halsade te, most def.
 
i mitt kylskåp finns (blandannat) en kastrull med linsgryta på kokosmjölk och krossade tomater och spenat. och linser givetvis och morot. curry. aja. men ni vet. det känns bra. vardagsbra saker och imorgon när jag vaknar (alldeles försent) så ska jag koka ägg. hoppas ej dom har blivit för gamla bara. sen ska jag hänga med Rasmus, most def. älskar vardagslyx.
 
trivs här- sa jag det?
 
saknar er och
glöm ej att he i lite honung i grytan om ni nu fann lite inspiration.
 
och kanske ska börja blogga lite så här igen. kändes helt kul nu. VOV
 
XOXO
från en fjärdedel av Fårösunds hipsterelit
 
(nix är nog ej egentligen definitionen av hipster men älskar att definiera mig som en del av en hipsterelit.)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

<3<3<3<3<3 osv.

2014-01-12 @ 08:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0