Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DET KOMMER BARA LEDA TILL NÅGOT ONT ÄNDÅ

Asså det här med facebook.... Ni som har följt mig ända sedan mina bloggfingrars start vet ju att jag älskar aniktsboken av ett x antal anledningar men ni vet ju också hur provocerad jag kan bli. Med detta sagt vill jag gärna lista det som provocerar mig just nu på facebook.

 

1. Glädjeförstöraren. Ja, detta kan ju tänka sig att det kommer lite oväntat men jag tänker så här: någon glad själ har just fått en lägenhet i en okänd stad eller kanske har denna glada själ just tagit studenten och känner nu, oavsett anledning, att skrika ut detta på fejset. Den smarta glädjeförstöraren kommenterar då oftast något i stil med: Vänta bara tills du vill hem igen! Din okända stad är ingenting, låt mig upprepa INGENTING, i jämförelse med norrbottens diamant kiruna. Eller: Vänta bara tills du blir gammal och grå, då kommer du längta tillbaks till skolan, du kommer att ångra att du var så glad över din student.

 

Min reaktion på detta: JAHA, jag sa ALDRIG att jag ville ta studenten / som att någon någonsin sagt att den okända staden är bättren än kiruna men förändringar kan ju kännas kul / kan man inte få vara glad ibland.

Eller något sådant.

 

Ja. och det var den listan. Sedan att dessa kärleksförklaringar provocerar mig tror jag att ni vet vid detta lag.

 

Om ni har något att lägga till på listan som just idag bara består av en punkt så är det ok, men det behövs verkligen inte.

ÖVER OCH UT.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0