Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nitton

Arton år och jag vill aldrig dö ensam. Jag vill aldrig att en spindel ska lägga ägg i mina öron. Jag vill aldrig glömmas bort eller glömma det jag ska minnas föralltid.
Arton år och jag vill bo en månad i Prag och äta vegetarisk pizza. Jag vill vara hel. Jag vill vara med människor som får mig att må bra. Jag vill vara kär utan att vara rädd.
 
På lördag fyller jag nitton. Jag tror att jag lägger alldeles för stor vikt på en siffra. Faktum är att nitton låter som en bra meningslös ålder i mina öron. Redo att dansaskrattaresa sönder. Inga ytliga krav, inga ytliga måsten, inga ytliga mydighetsförklaringar. Men hade jag fått välja så hade jag lämnat kvar mer än ytliga krav, ytliga måsten och ytliga myndighetsförklaringar till siffran arton. Hade jag fått bestämma så hade jag börjat på ett nytt kapitel, på en helt ny bok. Precis så som dom säger. En ny ålder - ett nytt kapitel i ditt liv. Och om jag fick välja hade jag stängt igen siffran arton och börjat på nytt, tusen gånger om hade jag börjat på nytt.
 
Arton har varit fett. Det har varit
festivalsvett
jobbskaffande
tillställningar som spårat
hångel
berlin baby
estethäng
sms som kommit
en första pojkvän
äppelöl och tequilashots på arran, ferrum, landströms, trädgårn'
vänskap som blivit systerskap
fantastiska prag baby
ett fraväl till kött-malin
studenten
totally cute
cykelköp
 
Arton har varit bäst på ett sätt som jag inte trodde gick. Men om jag fick välja så hade jag lämnar kvar bieffekterna som kom längst vägen. Hade jag fått bestämma så hade jag lämnat artons bieffekter på heltid och levt nitton som ny.
 
 
 
Jag önskar att jag får bestämma.
grattis malin nitton år, i förskott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0